Arnout in Kiwiland

Arrival in Auckland

Juist, even een update.

Zaterdagochtend na een lange vlucht vanuit Shanghai in Auckland aangekomen. Daar uur in de rij gestaan voor de immigratie maar dat was wel handig want dan kom ik mijn appels opeten die ik niet mocht invoeren in NieuwZeeland. Ze zijn hier nogal panisch mbt ziektes bij dieren en planten enzo.

Daarna richting de stad en mijn kamer. Die zit in een soort van studentenflat van 19 verdiepingen, lekker basic met vooral alleen de broodnodige spullen, zijnde 1,5 pan, 4 messen, 3 vorken en een halve lepel. Maar op zich allemaal prima als je er aan gewend bent geraakt.

Zondagnacht voor het eerst mijn huisgenoot ontmoet. Hij kwam direct van zijn vlucht uit Argentinie en was zijn bagage kwijtgeraakt. Stond dus ineens half vier 's nachts voor de deur (wist ik niet van tevoren) dus was even schrikken. Je kan je voorstellen dat ik wel eens een betere eerste indruk heb gemaakt.. Maar is wel een prima gozer!

Hier in het weekend veel rondgelopen en bezig geweest met verkennen maar nog niet zoveel mensen gezien / ontmoet. Was erg rustig, bleek te komen dat nieuwjaar hier 4 vrije dagen heeft dus t/m maandag. Vanaf dinsdag bij de cursus wel een heel aantal mensen ontmoet, waar die lui op de foto, daarmee naar het strand geweest. Naar het schijnt een van de mindere stranden hier in de omgeving, dat belooft nog wat. Aantal brazilianen, argentijnen, twee nl meiden, paar zwitsers en een saudi. Mooi om boel ervaringenuit te wisselen en cultuur verschillen te zien, vooral met die Saudi, erg leuk!

Gisteren wezen stappen in een club in Auckland, mooie 'studenten' avond. Bier kostte er niks maar dat proefde je dan ook wel... maar was desalnietemin mooi avond!

Dan hier ook nog aan het engels begonnen, cursus zit goed in elkaar en we kunnen prima voorbereiden op de cambridge examens van half maart. Leuke leraren die er goed zicht op hebben, dus daar erg tevreden over!

So far, so good.

Komend weekend brengt een festival (met oa onze eigen Don Diablo) en een boottocht door de baai van Auckland, met drop-off op een aantal van de talloze eilandjes hier. Dan zullen er ook wat foto's volgen want dat zijn er nu nog niet zoveel..

Ik zal in het zonnige Auckland aan jullie denken, misschien dat dat idee de sneeuw allemaal wat dragelijker maakt ;-)

Reacties

Reacties

Michiel

Klinkt goed man, leuk om het verslag te lezen. Ookal een mooi programma al voor de boeg.

Foto's zijn ook leuk om een nog betere indruk te krijgen wat je allemaal meemaakt.

Petra

Barney! Ik was je al kwijt, maar ik heb je weer gevonden, je bent al in Auckland! Hele goede reis, enjoy de cursus en hou ons op de hoogte! Wat sneeuw betreft, hier in A'dam konden ze het allemaal niet zo goed aan gister, daar hebben ze in Auckland geen last van aan de beach-pics te zien (grrr)!

Leo

Mooi zo in de zon en op het strand
Hier stranden we alleenmaar in de sneeuw
middernacht nog 60km files in besneeuwd NH
haha , veel plezier en studyprogress

Maret

He Barnie!

Mooi dat het begint te wennen, ben benieuwd naar meer foto's. Had je al beetje gesproken via mail, maarre...ik ben nog hard aan het voorbereiden! Tot gauw skypes/msn's of mails, Maret

Gijs

Ziet er mooi uit Arnie!!! Veel plezier daar, en vette foto's ook. Misschien dat je bij je huisgenoot geen beste eerste indruk hebt achtergelaten, maar als het om half 4 's nachts is waarschijnlijk wel een representatieve....
Succes met je "studie"reis!!

Arjan

Yo pikkestein,

wat een prachtverhaal! Maar niet half zo mooi als mijn cappuccino! ;)
dikke doei

Herman

Barney klinkt erg goed! Geniet van de zon daar, doen dan wij dat hier van de sneeuw.. Houd ons op de hoogte!

Joost

Hey Barney, Beetje laat, maar je kent me.... Ziet er allemaal wel erg cool uit!! Veel plezier daar aan de andere kant van de bol en ik hou je verhalen in de gaten...

gr

Guido

Hey Kiwi!

Sorry, nog later.. :) Maar toch nog leuk om te lezen! Geniet ze daar, vond het echt een prachtig land (zelfs nog familie daar als je zin hebt in rust kan ik je zo het adres geven..) hoop dat het niet al nat is en ben benieuwd naar de volgende verhalen!

Veloma!

Die Lange

Barney, jij om half vier 's nachts? Vroeger was dat je beste tijdstip op studentenavonden...Waar zijn die tijden gebleven?
Veel plezier en praktisch yur inglish very nice!
Hier alles ok trouwens. Ga begin feb een weekje naar de Alpen. Groeten uit Utrecht!

Maret

He he, eindelijk gevonden hoe ik moet reageren!

Ik had je verhalen natuurlijk al gelezen he! Keep up the good work!

Greetz from een enorm regenachtig, plenzig Cusco!

Cathelijne

Hé daar , al een kiwi gezien? Wat een superherkenbare foto's op je site, jammer dat je de smelly air van Rotorua niet kan overbeamen, dat overheerste wel erg daar! Ga je nog reizen naar het zuid-eiland?
Liefs van ons, Caat

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!