Arnout in Kiwiland

Bay of Islands & Cape Reigna

Zo, aan die belofte van de vorige keer heb ik me bijna gehouden. Frequentere update. Hmm, hoe ga ik me hier uitpraten, laat ik er maar twee van maken, dan valt het misschien niet zo op... Enfin, zoals op de foto's al te zien is, ben ik naar Piha beach geweest. Jammer genoeg was het weer niet ideaal maar toch geen reden om het surf wk onder 18 te missen. Piha beach is hier namelijk het surfwalhalla. Moet zeggen, respect voor die lui. Wel echt knettergek om die golven dicht langs wat rotsen te gaan, maar wel erg gaaf om te zien! De dag erna naar Devonport geweest, noordelijk gedeelte van Auckland, met mooi uitzicht over de baai! Hier ook de trots van de natie gezien, één kanon dat het land verdedigde tegen alle stoute indringers en de complete (bijna dan) vloot van de marine, maar liefst twee fregatten. Voordeel, kan je kabinet er in ieder geval niet om vallen...

Dan nog een weekend geprobeerd om alles boven Auckland te zien, waaronder een aantal watervallen. Erg grappig was het dorpje waar de ‘Hundertwasser Loo' staat; het hele dorp teert daar op toeristen die een sabbaticalwerkje van deze architect komen bekijken. En ik sloot lekker aan.. Doorgereden naar de Bay of Islands, Paihai om precies te zijn. Geniale baai met briljante landschappen, zelden zo mooie natuur gezien. En ik maar denken dat water blauw en gras groen was. (zie foto's) Jammer genoeg was het weer te slecht om daadwerkelijk een dag lang het water op te gaan, baalde er stevig van maar misschien een goede reden om nog eens terug te gaan. Ook één dag gebruikt om helemaal naar het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland te gaan, Cape Reigna. Nogal een lange rit maar zeer de moeite waard. Hoogtepunt is daar waar de Tasmaanse Zee samenkomt met de Pacific Ocean en dus de golven tegen elkaar inrollen. Simpel gezegd, maar dat is het dus ook. Nu was het rustig weer en kon je het al heel duidelijk zien. Mocht iemand nog de varsity starten, dit is pas een klotsbak! Kan je nagaan als je daar met je bootje aan het vissen bent terwijl het noodweer wordt, hoge zeeziekfactor gegarandeerd! Op de terugtocht naar beneden, over het 90mile beach, nog wezen sandboarden, vooral de menige faceplant (inclusief Nieuw Zeelands zandhappen) die ik heb gezien, zorgde voor hilariteit.

Een week later me samen met een aantal medestudenten aan een echte barbie gewaagd, een Kiwi bbq dus. Zeer gezellig en gelukkig naar Oud-Europeesch gebruik ook lekker de worsten in de hens gezet. Ook niet te missen was natuurlijk de Auckland Zoo, met daar de befaamde Kiwi. Klinkt heel spectaculair, maar ondanks dat de dierentuin heel aardig was, viel er met de Kiwi niet echt veel te beleven.. misschien dan toch een beetje brak? Aan het einde van de dag nog een concert bijgewoond van een band uit Auckland, The Opshop. Het werd al snel duidelijk waarom deze lui vooral lokaal bekend zijn... Desalniettemin een goede reden om een mooie foto van de avondzon te maken!

Reacties

Reacties

StepH

Jij amuseert je daar wel, heb ik zo de indruk. Krijg je de tijd om? Nog geen zin om terug te keren :-)???
Hoe gaat het met de 'Engelse les'? :-)
Zo snel je terug bent moeten we weer een etentje plannen.
Ben benieuwd naar de volgende verhalen.
Dikke kus Steph

Nelly Vollebregt

http://www.vlaamsearchitectuur.be/architectuur/nieuwsdetail_new.asp?id_tekst=636&id=0

Arnout dit is geweldig en sequoia boomhut restaurant
misschien een rustpunt bij je komende zwerftochten.

Ik heb weer genoten van je verhalen en je non verbale communicaties. Toi toi toi voor 6 maart

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!