Arnout in Kiwiland

Examen gehad, laatste week Auckland

Inmiddels een paar weken verder. Belangrijkste moment van de reis tot nu toe gehad want heb op 5 en 6 maart het CPE examen afgelegd. Dat ging op zich redelijk goed alhoewel ik beter kan dan wat ik op het examen heb gedaan. Hopelijk is het genoeg maar dat zal ik pas op 1 mei weten aangezien dan de uitslag volgt. Voor degenen die benieuwd zijn wat het nu eigenlijk voorstelde, verwijs ik naar de volgende website: http://www.flo-joe.co.uk/cpe/students/tests/index.htm Probeer een van de reading parts of de use of english parts. Hoor graag of ik me nu heb aangesteld de hele tijd of dat het toch wel even opletten was..

Verder hier nog de Universal game of the yellow cars ingevoerd. Alom bekend waarbij men een wel gemikte tik op de schouder mag uitdelen wanneer een gele auto passeert. Dit kan hele hilarische situaties opleveren, zelfs als je niet net uit de kroeg komt.. Ook sterk gerelateerd aan het reactievermogen van deze of gene. Het kan namelijk als zeer frustrerend worden ervaren wanneer men telkens net even iets te laat reageert.

Ook deze keer nog iets bijzonders op cultureel vlak, weliswaar niet zo spectaculair maar toch. Kwam aangelopen bij de lift in het gebouw waar ik woon en daar stond een enigszins geïrriteerde Japannert te zuchten en te wachten. Vol interesse vroeg ik hem of ie al lang stond te wachten waarop hij positief antwoordde: ‘ongelofelijk, het duurt al een eeuwigheid.' Om het gesprek gaande te houden informeerde ik naar hoe lang dat dan wel niet was. Reactie: zeker al drie minuten! Hmm, weer een stereotype bevestigt, dat dan weer wel.

Sommige dingen zijn fijn om geregeld te hebben, just in case. Een voorbeeld zou je credit card kunnen zijn zodat je meerdere betaalmogelijkheden hebt. Nu wil het dat ik al vanaf voor mijn vertrek bezig ben mijn pincode voor mijn credit card te regelen maar dat dit nog steeds niet gelukt is. Hoop mailverkeer, hoop gedoe, maar het lijkt er toch echt op dat er binnenkort licht in de duisternis komt. Laten we het hopen, vooralsnog doet de slogan zijn naam eer aan: ‘Opgericht door Boeren'. Mocht iemand (bij deze bank) zich hierdoor aangesproken voelen, ontkracht mijn klacht dan svp dmv daden ipv woorden. Bij voorbaat dank!

In de afgelopen periode ook nog een bezoekje gebracht aan het Waiheke Island, ongeveer het mooiste paradijs hier in de omgeving. Dit eiland bezit alle primaire levensbehoeften: wijnboerderijen, strand, restaurants en een verdwaalde tourism-unit. Geweldig uitzicht, mooie wijnen, lekker eten en zwemmen, hoef ik verder weinig aan toe te voegen. Het is er zo relaxed dat de buschauffeurs je zelfs bij de halte vergeten op te pikken waardoor je bijna de laatste pont mist. Ach, er zijn vervelendere plaatsen om op vast te zitten.

Vorige week donderdag nog een van de vele weddenschappen uitgevoerd, aan alle weddenschappen gingen hevige discussies vooraf en ook allen betroffen nutteloze dingen, zoals dat hoort. Deze keer: proberen vier verschillende soorten cola te onderscheiden. Die rotzooi lijkt allemaal op elkaar dus dat is geen doen, maar dat zorgt er dus wel voor dat de bullshit factor erg hoog wordt. Zoals: ‘hmm, ik denk dat deze uit 2008 is, de kleur is aardig maar je ziet duidelijk dat ie op eikenhout gerijpt is..' Meteen de lessen van het wijnproeven op Waiheke toegepast en het leverde hilarische situaties op. Net zoals het feest 's avonds waar ik samen met een paar andere als ‘gentleman' heen ben gegaan. Jammer genoeg kan je met kleding je voorkomen nog imiteren, qua manieren blijft het lastig...

Dan is er afgelopen vrijdag een einde gekomen aan de periode met alle studenten, aangezien de meeste dat weekend naar huis zijn gevlogen. Een enkeling bleef achter en daarmee zorg ik nu dat ik deze week doorkom. Dat lukt prima want de tijd vliegt. Erg veel zin in de rugby match van komende vrijdag waarbij de locale rugby club de Blues het opnemen tegen de Brumbies uit Australie. Op de zaterdag erna begint dan officieel het tweede gedeelte van de hele onderneming, de eerste vlucht richting de Cook Islands (ter info: http://maps.google.co.nz/maps?hl=nl&tab=wl&q=rarotonga ) Kijk er erg naar uit, maar hoop dat het weer wat beter wordt want de voorspellingen voor daar zijn niet al te best. Hopelijk hebben ze weerheren en dames van dezelfde kwaliteit als thuis, dan hoef ik me geen zorgen te maken..

Volgend bericht zal hoogstwaarschijnlijk vanuit Australie komen; het wordt tijd daarheen te vertrekken want de zomer loopt hier ten einde.. Moest gisteren zelfs een jas aan toen ik 's avonds naar buiten ging..

Reacties

Reacties

Otter

Goed verhaal!!

Tiessen

Goed verhaal ook namens mij.
Creditcard kan ik je niet direct bij helpen, maar heb wel onwijs goede ideeen.

Lekker bezig arnie. Geniet ervan!

Mathieu

Mooi hoor Arnout! En nu lekker reizen, veel plezier!

Moeder Theresa

Barnie, goede verhalen. Vooral dat yellow cab idee spreekt me erg aan. Misschien moet ik dat hier ook gaan uitvoeren maar dan met iedere taxi in het algemeen, heb je namelijk iedere minuut prijs! Woehoe!
Anyhoe, balen van skype...maar mijn darmen werken niet zo mee. Proberen het idd later nog maar eens. Dan ben ik ook ernstig benieuwd naar je vette verhalen over Australie! Geniet ervan, echt heel fijn dat je engels erop zit. Ik zal mijn oog eens laten vallen op het hele geheel, met de notificatie dat ik hier dagelijks verbeteringen toegeslingerd krijg van mijn candese collega´s die inmiddels gearriveerd zijn!

Ciao en dikke koeiepoot!

Agnes

Arnout, mooi verhaal, je moet toch wel veel wijn geproefd hebben om cola nog te kunnen onderscheiden, laat staan ruiken...... Gelukkig dat je straks op een soor bounty eiland zit. Hebben ze daar ook Japanners? Veel plzier

Pierre

Arnie,
zeer mooi verhaal!
Alweer mooi om te lezen dat er ook nog andere manieren zijn het leven te genieten dan achter je desk op je werk...
Keep up the good traveling!
Mzzl

Joost

Terecht ook dat jij een jas aan moet doen, omdat daar de winter eindigt. Nu kunnen wij hier een jas uit doen, omdat hier de lente begint!!

Vermakelijk verhaal overigens. Probeer het kind in jezelf te blijven koesteren en blijf dit soort onzin uitvoeren!!!
Have fun!

Ciao

Kristel en Winston

Hai Arnout,

Fijn dat je het examen gehad hebt, nu maar hopen op een goede afloop... maar dat komt vast wel in orde!

Goed dat je niet een weekje eerder naar Australië vertrokken bent, er raast nu een cycloon overheen nml.
Ze verwachten ook overstromingen daar als gevolg van de cycloon, dus het is handig het nieuws ff te checken voor vertrek.

Goede reis toegewenst naar Aussie-eiland, Cobber!
Helpende hand bij plat Australisch: http://www.koalanet.com.au/australian-slang.html

Groetjes!

Koen en Antoinette

Hoi Noute,

Goed verhaal !! Nog even genieten van Nieuw-Zeeland en dan oversteken naar Australie, en maar hopen da je daar niet van afwaait met de cycloon, maar je brengt best wel wat gewicht in het laatje, dus dat zal wel meevalen.
Wederom leuke foto'geplaatst, het zit toch kennelijk in de famlie om mooie platen te schieten!
Kerel, het ga je goed en tot volgend bericht.

Groet,
Koen en Antoinette en en poot van Bente.

Leo Vollebregt

Enjoy any moment of this unique event
On top of the world on top of your mind and innerfeelings

Koen en Antoinette

Lekker samen met je moeder in dat verre land ! Veel plezier samen. vele groeten aan Agnes en tot schrijfs.
Houdoe

Koen en Antoinette

Wederom enorm mooie foto's en leuke onderschriften.
We are glad that you are alive !? Hoe was het samen met Agnes? Je kijkt natuurlijk uit naar het bezoek van Hein en Agnes. Veel plezier, maar we lezen dat dat wel goed zit!
Gr Koen en Antoinette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!